Hírek
2019-05-16 11:40:00
XX Selénia eredményei
2019-02-11 15:02:00
A népszerű Alfa Amore Backstage 23. adásában a Selénia rallyról is lesz szó
|
Alfa Romeo 155 V6 Ti DTM
2013-07-12 13:28:00
1993-as Alfa Romeo 155 2.5 V6 Ti DTM
Az Indy Racing versenysorozatban való rövid, de nem túl sikeres részvétel után, az Alfa Corse az 1990-es évek elején visszatért a túraautók versenyéhez. Az 1992-es szezon megmutatta, hogy ez jó döntés volt, mert az újonnan kifejlesztett 155 GTA Superturismo az Olasz Túraautó Bajnokság 20 versenyéből 17-et meg is nyert, Nicola Larini vezetésével.
A 2. osztályban induló autóknak nagyon közel kellett maradniuk a homologizált utcai változathoz, (ezek voltak a 155 GTA-k) miközben az 1. osztály versenygépeinek fejlesztésében jelentős szabadságot élvezhettek a mérnökök. Nem meglepő tehát, hogy a 2. osztály előírásait leginkább a nemzeti bajnokságok adaptálták, hiszen ez biztosította a legalacsonyabb részvételi költséget. Szintén nyilvánvalónak tekinthető, hogy a DTM – amely a világ túraautó versenyeinek legerősebb mezőnyét vonultatta fel – az 1. osztály sokkal extrémebb szabályait vette át. Az Alfa Romeo úgy döntött, hogy mindkét osztályhoz kifejleszti a 155 verseny változatát. Az Alfa Corse két DTM pilótája ekkor Nicola Larini és Alessandro Nannini volt. A 155 V6 Ti már az első, és egyben bemutatkozó versenyen tarolt. Larini megnyerte mindkét futamot, ezzel komoly meglepetést okozva a mezőnynek. A szezon további részében még 8 alkalommal sikerült nyernie, amivel megszerezte az egyéni címet is. Nannini 1993-tól 1996-ig versenyzett az Alfával, amely idő alatt összesen 13 alkalommal állt a dobogó első fokára. A 155 V6 Ti-k rendkívül sikeres autók voltak. Pályafutásuk alatt 38 győzelmet tudhattak magukénak, és 3 egyéb bajnoki versenyt is megnyertek. A 38 futamgyőzelem így állt össze pilótákra bontva:
- Nicola Larini: 17 Szintén nem elfelejtendő, hogy a 155 V6 Ti megnyerte a Nagy-Britanniai Bajnokságot, a Spanyol Bajnokságot és második lett az Olasz Bajnokságon.
Nicola Larini és az Alfa 155 V6 Ti remek párosítás volt. Az 1993-as év bajnoka lett, illetve sorozatosan aratta a sikereket, és utasította maga mögé a nagy német márkákat, amelyeknek az Alfa Romeo még sokáig okozott fejfájást a DTM futamokon. A másik gyári pilóta, Alessandro Nannini is jó választás volt a gyári csapat vezetősége részéről. Nannini nem akárki volt az DTM-es szereplése előtt sem. 1990-ben a Benetton csapat pilótájaként megnyerte az F1-es Japán nagydíjat. Sajnos a spanyol verseny után helikopterbalesetet szenvedett, amiben elvesztette jobb karját. Ezzel az F1-es karrierje ugyan befejeződött, de az Alfa látott benne fantáziát és szerződtette és 1993-tól 1996-ig. Az 1993-as Alfa Romeo 155 V6 Ti versenymotorja különleges műszaki csemege volt. 2500 cm3-es V6-os, turbófeltöltővel. 400 lóerőt préselt ki magából a motor, és akár a 11500-as fordulatot is elérte, ha a pilóta keményen odaszorította a pedált a padlóhoz. A versenyautónak fantasztikus hangja volt. Egy újonnan fejlesztett 4kerékhajtás rendszer továbbította az útra a 400 lóerőt, a középen elhelyezett 6-sebességes váltón át. Nagyjából az erő 1/3-a jutott az első kerekekre, a többi a hátsó tengelyt hajtotta. A kitűnőre sikerült hajtásláncnak nagy segítségére volt a verseny 155 karosszériája. Egy speciálisan kialakított első lökhárítóegységet kapott az autó. Ebben különféle légcsatornák voltak kialakítva, melyek segítségével komoly leszorító erő keletkezett. A hátsó diffúzor, az autó aljának kialakítása, az oldalsó küszöbspoiler, az óriási hátsó szárny is mind az autó leszorítását, stabilitását szolgálta. Mindezek korának tökéletes versenyautójává tették a 155 V6 Ti DTM-met.
1996-ra, a sorozatos fejlesztéseknek és módosításoknak köszönhetően, a 155 V6 Ti-ben már szekvenciális sebességváltó volt. A motoron is változtattak, a 2500-as 90°-os V6-os turbós aggregát már 490 lóerős lett, és 11900-as fordulatszámra volt képes.
George |
Tagság
Regisztráció
Legfrissebb fórum hozzászólások
Alkatrészek -
fefeq4
2021-02-26 15:53:34 Hibaüzenet - csabakut 2021-01-30 14:32:49 Minden ami Alfával ÉS annak bütykölésével kapcsolatos - Viktor 378 2020-01-18 10:14:42 Selenia Rally - Piritu 2019-01-10 21:56:16 Gépház - gecsa 2018-03-04 12:38:41 145/146 Topic - Szatyi 2018-02-10 19:32:25 Egyéb találkozók és események - Jorjie 2018-02-07 07:51:39 Clubkártya - bazsu69 2017-12-04 20:24:16 Társalgó - Piritu 2017-04-26 17:12:40 Vittorio Jano Alfa Romeo Múzeum Magyarország - AkosT 2014-01-13 20:55:50 Online látogatók száma: 13, tagok: 0 |
![]() |