Rólunk

Az Alfa Romeo története dióhéjban

„Bennünket mindig a szenvedély vezetett, ezért az összes Alfa Romeo modellt úgy terveztük, hogy a legkiemelkedőbb technikai teljesítményre legyenek képesek, valamint, hogy a vezetési élményt a legmagasabb szintre emeljék. Mi nem csupán autókat gyártunk, mi megalkotjuk azokat...””
(Forrás: http://www.alfaromeo.hu)

Az egyik leghíresebb olasz autómárka története az 1900-as évek legelejéig nyúlik vissza. A dátum, amit minden valamirevaló alfásnak illik fejből tudni, 1910. június 24-e, az Anonima Lombardia Fabbrica Automobili (A.L.F.A., magyarul Névtelen Lombardiai Autógyár) megszületésének napja.

A történet úgy indult, hogy a francia Darracq cég leányvállalatot létesített az észak-olaszországi Milano környékén. 1915-ig még csupán néhány száz autót készítettek, Olaszország hadba lépése után azonban háborús termelésre állították át az üzemet, amelynek Nicola Romeo lett az új vezetője. Ő volt az, aki az I. világháború után, az időközben „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo” névre átkeresztelt cégével ismét az autók felé fordult, és bár az 1920-as évekre az Alfákat már a legsikeresebb versenyautók között találjuk, 1933-as nyugdíjba vonulása után a cég állami tulajdonba került. A II. világháború után a lebombázott portelloi gyár lassan éledezett, de falai között hamarosan gyönyörű túrakocsik készültek, emellett 1950-51-ben a Formula-1 első két szezonját is az Alfa nyerte a 158 Alfettával. A versenyautókat az az Orazio Satta Puliga tervezte, aki később az Alfa igazgatójaként, majd elnökeként új irányt szabott a márka fejlődésének, és aki megjósolta azt is, hogy a luxusautók helyett hamarosan tömeges igény lesz nagy teljesítményű, de a középosztály számára is megfizethető, igényes gépkocsikra. Megalkották a versenyautókéhoz hasonló műszaki megoldásokat használó Alfa 1900-ast, majd utódját a Giuliettát, amelyben először jelent meg az Alfa-védjeggyé vált dupla-vezértengelyes alumínium-négyhengeres motor, a hatvanas években pedig elkészült a két legendássá vált modell is, a Giulia és a Spider. A gazdasági nehézségek után, 1986-ban az Alfát bekebelezte a Fiat, pár újabb nehéz évtized után pedig a márka a XXI. században is büszkén viszi tovább sportos hagyományait, immár a Stellantis cégcsoport tagjaként. (Forrás: https://www.autonavigator.hu/vt/alfa-romeo/)

Az Alfa Romeo Club Magyarország

Az Alfa Romeo Club Magyarország Egyesületet 1997. június 29-én alapította közel száz lelkes, sportos szívű Alfa-barát. Már az első évben látszott, hogy a kitűzött célok elérése érdekében egy erős csapat alakul ki, amely segíti a klubrendezvények szervezését, a tagság köré szerveződő szakmai társaságok bevonását, a klubújság szerkesztését és kiadását, az arculat kialakítását. A klub egy politikamentes, nonprofit társadalmi szervezet, amely a polgári lét igényéből fakadó klubéletet kíván megvalósítani. A tagok a klubnapokon családjukkal együtt vehetnek részt, baráti társaságban tölthetnek néhány órát-napot, szakmai segítséget kaphatnak autóik javításához, tuningolásához, karbantartásához. Céljainkat úgy fogalmaztuk meg, hogy megismertük tagjaink elvárásait és igényeit. 1999-ben a Fiat Magyarországtól kapott autókat teszteltünk, jártunk Olaszországban, az Alfa Romeo Múzeumban, és fantasztikus klubtalálkozókat rendeztünk a nyíregyházi Autóméry valamint a pécsi Stoll Autóház támogatásával. A nyíregyházi reptéren megrendezett gyorsulási verseny, a pécsi felvonulás a belvárosban és a Mecsek tekervényes útjain, minden résztvevő számára emlékezetes marad. Kereskedelmi partnereket is kerestünk, melyek vásárlás esetén kedvezményt biztosítanak forgalmazott termékeinek árából. A klub hétről hétre dinamikus ütemben fejlődik, havonta 15–20 új tag lép be, és a támogatók köre is folyamatosan bővül. Immáron rendelkezünk saját Internetes honlappal, és a klub jelen van a Facebook, az Instagram, illetve a Tiktok felületén is. Az eredményeket hosszasan sorolhatnánk még, de rendezvényeinken, ahol szeretettel várunk minden érdeklődőt, minderrről személyesen is meggyőződhet bárki.