Hírek

Alfa Romeo-k 2016-ban

Alfa Romeo-k 2016-ban

Mit kínál az Alfa Romeo 2016-ban?

Nézzük hát, mit kínál a szeretett gyárunk a 2016-os évre.

Kezdjük a legkisebb verdánkkal a MiTO-val. Egy kis frissítés történt, másabb az orr, igazodott rács mintája a Giulia-n láthatóhoz, másabb formájú lett a pajzs és tán a lökhárító alján lévő spoiler is mintha karakteresebb lenne. Hátul másabb a „difuzor” formája és a Giulia felírat betűkészletéből rakták ki a MITO feliratot a legkisebb Alfa fenekére, illetve az új Alfa logó leváltotta a régit. Belül másabb kárpitanyagok, új Sabelt sportüléseket kapott és VEOLCE névre hallgat a csúcs MITO.
3 felszereltségi szint közül választhatunk majd, a MITO, a MITO Super, és a MITO Veloce.

A legerősebb MITO-t  1.4-es Multiair 170 lovas motor hajtja  TCT 6 fokozatú váltót párosítva.
Erősödött az 1.3-as JTD motor, immáron 95 lóerő áll rendelkezésre, amivel egészen 180km/h osztásig tudja elfordítani a sebességmérő mutatóját. A 0-ról 100-ra tartó gyorsulás is már csak 12.5 másodperc türelmet igényel majd.
 

A következő Giulietta. Itt szintén változott picit a front, itt is igazították a rácsozatot a Giulia-hoz.
Az első lökhárító részben lett csak fényezett is kapott egy piros díszcsíkot. Apró változtatás, de még is feltűnő.
Hátul is egy apró változtatástól lett frissebbnek tűnő a 6 éves Giulietta.

Egy piros dekor csík dobja fel itt is látványt a lökhárítón, meg másabb lett a „diffuzor” formája.
Giulietta felírat szintén a Giulia-n használt betűkészletéből tetszeleg a formás hátsón, az Alfa logó itt is lecserélődött az újra. Belül szinte semmi változás, eltekintve az újabb kárpit

választéktól. A navi frissítésen esett át, most már elérhetünk róla akár közösségi oldalakt is.
Motorok terén is történt kis változás. Az 1.6 JTDM2-es motor ezentúl 120 lóerős lesz és TCT váltóval szereleik.

Giulia, sokan várták, hogy végre kézzel fogható legyen. A nagy csinnadrattával beharangozott QV megjelenése késik, hogy miért inkább hagyjuk. Helyette viszont hirtelen megjelentek az alapváltozatok. Genf-ben élőben is megcsodálhatóak voltak. Lenyűgöző a forma, a QV-hoz képest alig szerényebb csak a megjelenés. Persze eltűntek elölről az óriási fékek és a csomagtartófedelén sem díszeleg spoiler. Belül kicsit egyszerűbb az ülés formája, mint az QV-ban, ami persze érthető is, mert az még is csak a csúcs verzió, de reméljük, hogy a kényelem jobb, mint amiit első ránézésből gondol az ember róluk. Privát vélemény, de az alapmodellek első ülés formája nem illik az izgalmas külső formavilághoz, de ez legyen a legnagyobb hibája a Giulia-nak. Három felszereltségi szinttel lesz kapható az új üdvöske. Giulia, a Giulia Super és majd később a Quadrifoglio. Benzinesből egyelőre csak egy 200 lóerős 2 literes turbós létezik, kizárólag 8 fokozatú automata váltóval. Dízel téren új motor jelenik meg, a 2.2 literes JTDm. Két teljesítményszinttel. 150 és 180 lovas verziókat választhatunk 6 fokozatú kézi váltókkal, vagy 8 fokozatú automatával. Mindegyik Giulia hátul „kapar” alapban, de majd választható a 4 kerék hajtás is opcióként.

Több újdonság is megjelenik a Giulia-ban. külön említést érdemel a féktávolságot jelentősen lerövidítő integrált fékrendszer (IBS), illetve a kivételes komfortot biztosító aktív felfüggesztés. A Quadrifoglio kivitel kiváltsága a nyomatékvektor szabályozási rendszer, amely kiemelkedő menetstabilitást biztosít majd a csúcsmodellnek. Szintén a QV kiváltsága lesz az aktív első légterelő, ami nagy sebességnél nyújt  optimális, szabályozható leszorítóerőt. A spoiler az első lökhárítóból fog előbújni, sebesség függvényében. Az Alfa Romeo Giulia  ultra csekély tömegű anyagok (pl. szénszálas anyagok, alumínium, alumínium kompozitok és műanyag) bőséges alkalmazása révén a legkiválóbb tömeg/teljesítmény aránnyal büszkélkedhet.

 

 

 

                                                                                                                      GEORGE