Megérkeztünk, itt vagyunk, végre, végre…!!!! Hova menjünk, mit csináljunk, mit nézzünk meg,hol kezdjük. Rengeteg kérdés, amire válaszolni sem egyszerű, nemhogy végrehajtani. Mi azért megpróbáltuk. J Három részre osztottuk a csapatot. Az egyik az aresei múzeumot látogatta meg, a másik a városban felállított 5 „Alfa-pontot” kereste fel, a harmadik pedig a monzai versenypályára ment az Alfistik versenynapjára.
Már az induláskor belebotlottunk egy érdekességbe, mégpedig egy szokatlan színű Alfába. Kék Alfát már láttunk ugyan, de az a Blackline I-es, amit lencsevégre kaptunk, nem az a kék volt amit néha elvétve az utcán láthatunk, hanem az a szín, ami kishazánkban talán még egyáltalán nem jött szembe. Kezdetnek nem is rossz.
Keressük fel tehát azt az 5 teret,ahol egy egy vadonatúj Giulietta idősebb társaival együtt hirdeti a jeles napot. Ravaszak voltak a szervezők, mert a helyszínek végiglátogatása majdhogynem felért egy milánói városnézéssel is J. Öt kis stand,régi és új párban, körülöttük Alfistik és érdeklődők szépszámmal. Eltekintve a többször is majd negyedórás küzdelemtől mire a népek nagy részét sikerült elhessegetni az autók mellől-belől egy-egy elfogadható fotó elkészítése kedvéért, megérte „rongyosra” gyalogolni a lábunka.
(Az aresei csapat „lapzártánking” még nem került elő, így a múzeumi beszámolót és fotókollekciót holnap adjuk közre.)
Monza, a versenyzés egyik őshazája, Fangio és a többiek jeles napjainak tanuja…..és a RIAR által szervezett Alfás versenynap helyszíne, ahol minden Alfisti kipróbálhatta tudását és autóját aki regisztrált és leszurkolta a külön belépőjegy árát. Tommi Sr. és Jr kora reggel útnak indult hogy ne maradjanak le semmiről.
A regisztrációval, és a versenypálya szabályainak ismertetésével indult a program, miközben szépen sorban érkeztek a rajongók dédelgetett vasaikkal. Régi és új, gyári és tuning, Milánóból és Venezuelából…..itt volt mindenki, aki adrenalinfröccsre, gumiszagra és benzingőzre volt éhes.
Szavakat nem lehet találni, mivel az élmény és a látvány ecsetelésére az ismert szuperlatívuszok közhelynek tűnhetnek! Hihetetlen volt a szinte kézzel fogható fanatizmus és rajongás.
Az autókat és a pilótákat két csoportra osztották várható sebesség szerint, és már indulhatott is a körözés, a motorok, a fékek és a gumik gyilkolása. Negyven perc mámor, majd egy óra izgalom, életre szóló élmény, és egy kérdés a végére, amire az átéltek utána résztvevők az első nap után alighanem most már mást választ adnak mint eddig: „Vajon mi a legjobb dolog a világon?” A kedves olvasók szerintünk már tudják a választ! :)
Folytathatnánk még a hozsannázást, de beszéljenek inkább a képek.
A szerk.