Hírek

Az új Giulietta és a "Compact" konstrukció.

Az új Giulietta és a "Compact" konstrukció.

Az Alfa Romeo a Giuilettával vezeti be az új „Compact” konstrukciót

Az Alfa Romeo Giulietta egy teljesen új – „Compact” - konstrukcióval lép a színre, mellyel az úttartás, mozgékonyság és biztonság szempontjából a legmagasabb igényeket akarja kielégíteni. Egyszerre biztosítja a kiemelkedő dinamikusságot és magas szintű komfortszinteket, köszönhetően a felfüggesztésben tökéletesített technikai megoldásoknak; a kormánymű új generációjának; az „avant-garde” gyártási technológiákkal, alumíniumból és nagy szilárdságú (edzett) acélból készített könnyű és merev váznak. Mindezek felett pedig az új Alfa DNA rendszerrel, mely a különböző útviszonyok és vezetési stílusokhoz igazítja az autó viselkedését, nagyobb vezetési élmény és kényelem biztosítható.

Tehát az új Alfa Romeo egy teljesen új autó, mely neves elődei szellemét követve kétségkívül egy sportautó, mely képes nagy sebességre a legkihívóbb útviszonyok között, kényelmet biztosítva bármely úton. Ráadásul, a Sport Pack (Sport Csomag) speciális felfüggesztés-kalibrációjának köszönhetően az új Giuiletta sportossága tovább fokozható.

A „Compact” felépítés egyrészt a Fiat Group felépítés racionalizálási stratégiáját követi – kezdve a „Mini” felépítéssel az A, ill. a „Small” (Kicsi) B és L0 kategóriákban – másrészt pedig egy igazi „elágazási pont” a megelőző kivitelekhez képest tekintve az új tartalmat, felhasznált anyagokat és az elért teljesítményszinteket. A tervezés legkorábbi szakaszaitól kezdve az volt a cél, hogy olyan konstrukciót hozzanak létre, mely a Fiat Group jövőbeni C kategóriás autóinak, a Guiliettával kezdve, a „kategória legjobbja” címet biztosíthatja mind kezelés, kormányozhatóság, súlyelosztás, vezetési élmény, NVH (Zajterhelés), biztonság (aktív és passzív) valamint klimatizálás tekintetében.

 Az alváz egy új generációt képvisel a felhasznált anyagok tekintetében. Az egész szerkezet jelentősen erősebb és nagyobb terhelhetőségű a korábbi generációkhoz képest, miközben a súlya nem növekedett. Mindezt a felhasznált, különlegesen nagy szilárdságú anyagoknak köszönheti, melyek a tömeg több mint 90%-át teszik ki: egyes szerkezeti elemek, melyeket nagy szilárdságúra és ütközés esetén minimális deformációra terveztek, nagy nyomáson és magas hőmérsékleten edzett acélból készültek.

Mindezek mellett, a vázszerkezet számos eleméhez könnyű anyagokat használtak. Például az első keresztmerevítőt tartó homloknyúlványok préselt alumíniumból vannak. A hátsó ütköző nyúlványát és az energiaelnyelő elemek egy részét Xenoy-ból (hőre lágyuló műanyag, súlyához képest kiváló energiaelnyelő tulajdonságokkal) készítették. Ezek elnyelik az alacsony sebességű ütközések energiáit, valamint például a padkákal való találkozások esetén a lökhárítókat merevítik. Ezekkel a megoldásokkal elöl 8,5kg-mal, hátul 4 kg-mal lett könnyebb a szerkezet a hagyományos acél szerkezetekhez képest, a biztonság csökkenése nélkül.

Az alváz egy másik új sajátsága a modulok használata, mely alkalmassá teszi egy sor különböző tengelytávú járműhöz való felhasználásra. Ezt több, középen és oldalt elhelyezett panellel érik el, érintetlenül hagyva az első és a hátsó szerkezeti részeket. Ennek köszönhetően a költségeket minimalizálva alkalmassá teszi a rendszert más járművekhez való alkalmazásra is, módosítások nélkül.

Sok, a „Compact” konstrukciót alkotó elemet és rendszert, tiszteletben tartva a korábbi generációkat, teljesen megújítottak, növelve a teljesítményt és csökkentve a súlyt (-35% a hátsó ülések vázában, ill. a magnézium ötvözetből készült főtartónál ).

A Giuiletta különösen jól kezelhetővé és komfortossá vált, elsősorban az új felfüggesztésnek köszönhetően. Az McPherson féle első felfüggesztést úgy alakították át, hogy az oldalirányú terheléssel szemben maximális keménységet biztosítson, miközben ennek is csökkentették a súlyát (4kg-mal könnyebb az edzett acélból készült verziónál). A hátsó felfüggesztés azonban teljesen új: a szerkezet egy modern Multilink rendszer, mely nem csökkenti a hasznos csomagteret, miközben, köszönhetően az alumínium lengőkaroknak, 10 kg-os súlycsökkenést ér el a hagyományos Multilink rendszerekkel szemben.

Az új, elektromos kormányrendszer kiváló manőverezési érzést ad, ráadásul a jármű aktív biztonsági rendszerének része lett. A légkondícionáló rendszert is úgy alakították ki, hogy miközben az utastér tökéletes klimatizálását nyújtsa, nagymértékben csökkentették a túlfogyasztását (a hagyományos rendszerekhez képest 30%-kal kevesebb). Hasonlóan, egyedi technikai megoldásoknak köszönhetően, különlegesen jó zaj- és rezgésszintet sikerült elérni.

Az Alfa Romeo Giuilettát úgy tervezték, hogy a passzív biztonsági rendszere elérje a legmagasabb Euro NCAP minősítési szinteket is, amit tizenötezer órányi matematikai modellezéssel, 80 törésteszttel, 150 teszttel a HyGe csúszdán, valamint 100-nál is több, az alkatrészeken és alrendszereken végzett teszteléssel támasztanak alá. Részletesebben, az újonnan kialakított harmadik terhelési zóna nagy mértékben növeli a jármű elülső felének energiaelnyelő potenciálját, és csökkenti a tehetetlenségi erőket, valamint az utastér torzulását, miáltal megfelelő utasbiztonságot nyújt nagyobb ütközési terhelések esetén is. A biztonságot 6 légzsák (a teljes sorozatban alapfelszerelés); hárompontos biztonsági övek dupla övfeszítőkkel és erőhatárolókkal; az összecsukódó pedálegység és kormányoszlop; a második generációs, nyaktörés elleni rendszer és az ISOFIX felszereltség adja.

Végül pedig az új Alfa Giulietta aktív biztonsági felszerelésének struktúráját úgy tervezték, hogy az maximálisan kiaknázza a jármű különböző rendszereit, ezzel megerősítve az Alfa DNA kapcsoló 3 alapbeállítását (Dinamikus, Normál és All Weather ). Ez az eszköz, mely a sorozat minden autóján alapfelszereltség, módosítja a motor működési paramétereit, a sebességváltót, a kormányművet és a Q2-es elektromos differenciál művet is a VDC (Vehicle Dynamic Control) rendszer viselkedésének változtatása mellett. Egy új funkció, a Pre-Fill (előtöltés) is be lesz építve a Giuilettába, melyet a DNA Dinamikus beállítása aktivál, és ami a VDC rendszert úgy állítja be, hogy a vezető a lehető leggyorsabb fékreakciókat kapja. Ezeket az új rendszereket, melyek a jármű vezetési biztonságát növelik, tovább erősíti az úgynevezett DST (Dynamic Steering Torque (Dinamikus Kormányzási Nyomaték)), egy funkció, mely a vezetőt segíti a kritikus manőverek helyes végrehajtásában, mielőtt a VDC közbeavatkozna az irányítás elvesztésének megakadályozása miatt.

Forrás: Alfaromeopress

Ford: Art(úr)