Hírek

Jubileumi Giulietta

Jubileumi Giulietta

Az "ős" Giulietta és a napjaink verziója 

60 éve annak, hogy a Giulietta névtáblát először egy Alfa Romeo hátuljára rögzítették. Ennek megünnepléseként az Alfa kiadott egy speciális verziót a legdögösebb Giulietta-ból.

A quadrofilio verde avagy a zöld lóhere, ha az jobban tetszik, kicsit szolidabban jelzi a vetélytársakhoz képest, hogy egy csúcs verzióval állunk szemben. A konkurens modelleknél, mint pl a Ford Focus ST vagy a VW GOLF GTI, jobban szembe ötlőbb a különbség a széria és a csúcsverziók közt, de ezen túllépve, lássuk, mit is tud a szerényebben magamutogatós Giulietta QV.

Az autóban szinte ugyanaz az alumínium motor található meg, mint ami az Alfa lenyűgöző 4c könnyűsúlyú sportkupéját is hajtja. Lehet, hogy a négyhengeres 1750 cm3-es turbós motor elsőre nem hangzik túl izgalmasnak, de 240 lóerő leadására képes az MultiAir család legnagyobb blokkja. Az évfordulóra kiadott Giulietta QV különleges kiadása, a szintén a 4C-ben már megismert hatsebességes duplakuplungos váltóját örökölte, aminek a jótékony hatása végett most már 6 másodperc alatt sprintel 0-ról 100-ra, illetve másodperceket faragott le a rugalmassági értékekből is, mivel ez a TCT váltó villám gyorsan cseréli a fokozatokat, így a széria kézi váltó kapcsolási ideje mind jóváíródik a rugalmasságban a TCT váltó esetében.
A kipufogó rendszer is szebben muzsikál a korábbi verzióhoz képest.
Az Alfa Mito-nál kezdődő DNA rendszer most már elválaszthatatlan része lett az Alfa-nak. A „kapcsoló” segítségével, az autó karaktere személyre szabható röpke 2mp alatt.
A vezető választhat, hogy nyugisabb stílusban / DNA kapcsoló Normál állása / kíván részt venni a napi forgalomban, vagy csökkenti a vezetést segítő berendezések beavatkozását / DNA kapcsoló Dinamik állása / és ezzel egyidejűleg érzékenyebbre veszi a motorvezérlő programot, mert jobban szeretné élvezni a rendelkezésre álló komoly teljesítményt. A Dinamik állásban csökken a szervokormány rásegítése, „harapósabb” lesz a fék, és élénkebben pörög fel a motor, tehát minden adott, hogy élvezzük az autót.
  
A quadrofoglio verde kivitelben bemutatkozik egy újabb újdonság, az úgynevezett „LAUNCH CONTROL” ami igazából ez egy rajtautomatika.  
Igen jól olvasta kérem, ilyen is van már a Giulietta-ban! Ennek segítségével az útviszonyokhoz képest, a lehető legnagyobb gyorsulás érhető el. A TCT váltó optimalizált programot kapott, össze van hangolva DNA programválasztóval, a motorvezérlő egységgel, a fékrendszerrel és a menetstabilizáló rendszerrel. A DNA kapcsoló állásától függően eltérő vezérlési program alapján kapcsolgat a TCT váltó. Úgy néz ki, hogy az Alfa kicsit többet csinált azért annál, mint hogy rádobott pár sportos matricát az autóra. 
A külső visszapillantó tükrök háza antracit színben pompázik, de szintén sötétítettek a lámpák betétjei illetve az Alfa pajzs. A belsőben is találunk számos fejlesztést.

Az új sportcsomagos ülések nagyon ütősek lettek. A körbeölelő sportülések bőrből és alcantarából vannak bevonva.  A kormány, a váltókar és a kézifék markolat szintén finom bőrrel van ellátva,  kontrasztos fehér cérnával varrva, továbbá alumínium pedálok is  részét képezik az évfordulós kiadásnak
A jubileumi Guilietta egy okosabb információs rendszerrel érkezik,

ami jól működik okos telefonok és MP3-as lejátszók széles skálájával, akár kábelesen akár Bluethooth-al.
Az okos telefonod zenei könyvtárának hallgatása könnyen megoldható, és ha ezt megunod, DAB rádiót is tudsz hallgatni.
Összegezve a fentieket, arra juthatunk, hogy a Giulietta nem egy átlagos különleges kiadású modell. De akármilyen jó, és akármilyen messze jutott az Alfa a Giulietta fejlesztésében az elmúlt 60 év alatt, van, a piacon jelenleg pár riválisa. Csak objektív szempontok alapján nem biztos, hogy legyőzheti őket a vásárlók megfogásában.  Ugyanakkor nekünk Alfásoknak jelenleg a 4C kivételével ez a modell most ami legerősebb és legmodernebb Alfaként elérhető.

 

 

 

Nagy Bálint / George