Hírek

TANTI AUGURI ALFA ROMEO 75 !!!

TANTI AUGURI ALFA ROMEO 75 !!!

BOLDOG 30. SZÜLETÉSNAPOT ALFA ROMEO 75 !!!

1985.Május 11-én született meg az első Alfa Romeo 75-ös és 1985. Május 17-én adták át hivatalosan! Az autó a nevét az Alfa Romeo fennállásának 75. évfordulójára kapta, de csak Európában hívták így, az Amerikai piacon „MILANO” néven forgalmazták. Ez volt az utolsó hátsókerék meghajtású modell – leszámítva a kevés darabszámú SZ és RZ sorozatot. A karosszériáját Ermanno Cressoni tervezte.Ekkor már az alapfelszereltséghez hozzá tartozott a fedélzeti számítógép, légkondicionálás, napfénytető, könnyűfém felni, bőr belső és a sperr differenciálmű. Bevezetésekor ötféle motort választhatott a vásárló.  Az 1570 cm3 (110 LE), 1779 cm3 (120 LE) és 1962 cm3 (128 LE) hengerűrtartalmú négyhengeres benzinmotorokhoz még karburátor szállította az üzemanyagot, de a 2492 cm3-es (156 LE), V6-os benzinmotort már befecskendezővel szerelték. A dízelmotorok kedvelőnek egy 1995 cm3-es, turbófeltöltős erőforrást kínált az Alfa Romeo, melynek teljesítménye 95 lóerő volt. Az ötfokozatú manuális váltó mellett elérhető volt egy háromsebességes automata is. 1986-ban a dobják piacra a 75 Turbo-t. Az 1779 cm3-es, dupla vezérműtengelyes motor egy Garrett T3 turbófeltöltőt kapott. A 155 lóerő leadására képes 75 Turbo-t benzinbefecskendezővel, intercoolerrel és olajhűtővel építették. Ezzel a motorral a továbbfejlesztett Alfa Romeo 75 a versenypályákon is bizonyított. Főleg a uútóműhöz nyúltak hozzá, elöl a torziós rugókat spirálrugókra cserélték, hátul pedig szabályozható De Dion felfüggesztést alkalmaztak. Az Alfa Romeo a versenysikereken felbuzdulva elkészítette az Evoluzione változatot, mely spoilereket és luxuskivitelű belsőt kapott.

   

 1987-ben az Alfa Romeo áttervezi a jó öreg dupla vezérműtengelyes motorját. Az újítás a hengerenkénti két gyújtógyertya alkalmazása, melyet a Alfa Romeo a múltban már alkalmazott versenykörülmények között, de utcán most jelent meg először – megszületett a  Twin Spark. A 75 egy, az új technikával felszerelt kétliteres motort kapott, mely az injektornak és a változó szelepvezérlésnek köszönhetően 148 lóerős volt. Ezzel párhuzamosan jelenik meg a 3.0i V6 America. A 186 lóerős 3 literes verziót csak a Tengerentúlon forgalmazták.

  

1988-ban újra a motoroké a főszerep. A régi karburátoros 1800-ast a befecskendezős 1,8IE váltja, valamint a motorpalettán megjelenik a 2,4 literes turbódízel (110 LE). Az 1,8IE teljesítménye teljesen megegyezett elődjével, de a Bosch befecskendező rendszer és a változtatható szelepvezérlés használatával jobb nyomatékgörbét produkált annál. A VM-től származó 2,4 TD KKK turbófeltöltőt és intercoolert kapott. A műszaki fejlődés mellett bevezetése óta alig változott a 75. Körülbelül egy év múlva jelenik meg az 1,6IE (105 LE), mely a régóta szolgálatban lévő karburátoros motort váltja le. A nagyobb motorok (2.0 Twin Spark és 3,0 V6) katalizátort kaptak, mely minimális teljesítménycsökkenéssel járt.

 Az Alfa Romeo 1990-ben újra piacra dobja az 1,8 Turbo America-t 1,8 Turbo Quadrifoglio néven, mely már 165 lóerős. A hathengeres csúcsmodellnél sem hagyják annyiban a katalizátor beszerelésével járó teljesítménycsökkenést. Az új vezérműtengely, valamint befecskendező- és kipufogórendszer alkalmazásával, 12 lóerővel erősebb lett a 60 fokos hengerszögű V6-os. A teljesítmények növekedése miatt mindkét változatban áttervezték a felfüggesztést , World Touring Car Championship 1987es szezonban versenyzett az Alfa Corse 75 TURBO csoport.

Elég nagy erő volt ezekben az autókban-mintegy 320LE (239Kw324PS).

1988 ITC sorozatot Gianfranco Brancatelli nyerte,

1991 ITC versenyen másod helyen futott be Giorgio Francia.

1985-1992 között összesen 386.773 db-ot gyártottak.

Az Alfa Romeo 75 1992-ig maradt gyártásban, utódja a már első kerékhajtású Alfa Romeo 155 .

De ezt már  az Alfa Romeo Automobiles SpA leányvállalata, a Fiat gyártotta…De azt mindannyian tudjuk…

… Az Alfa Romeo, nem követi - hanem vezeti a Trendet!

 

 

 

Smahó Viktória