TANTI AUGURI ALFA ROMEO 75 !!!
BOLDOG 30. SZÜLETÉSNAPOT ALFA ROMEO 75 !!!
1987-ben az Alfa Romeo áttervezi a jó öreg dupla vezérműtengelyes motorját. Az újítás a hengerenkénti két gyújtógyertya alkalmazása, melyet a Alfa Romeo a múltban már alkalmazott versenykörülmények között, de utcán most jelent meg először – megszületett a Twin Spark. A 75 egy, az új technikával felszerelt kétliteres motort kapott, mely az injektornak és a változó szelepvezérlésnek köszönhetően 148 lóerős volt. Ezzel párhuzamosan jelenik meg a 3.0i V6 America. A 186 lóerős 3 literes verziót csak a Tengerentúlon forgalmazták.
1988-ban újra a motoroké a főszerep. A régi karburátoros 1800-ast a befecskendezős 1,8IE váltja, valamint a motorpalettán megjelenik a 2,4 literes turbódízel (110 LE). Az 1,8IE teljesítménye teljesen megegyezett elődjével, de a Bosch befecskendező rendszer és a változtatható szelepvezérlés használatával jobb nyomatékgörbét produkált annál. A VM-től származó 2,4 TD KKK turbófeltöltőt és intercoolert kapott. A műszaki fejlődés mellett bevezetése óta alig változott a 75. Körülbelül egy év múlva jelenik meg az 1,6IE (105 LE), mely a régóta szolgálatban lévő karburátoros motort váltja le. A nagyobb motorok (2.0 Twin Spark és 3,0 V6) katalizátort kaptak, mely minimális teljesítménycsökkenéssel járt.
Az Alfa Romeo 1990-ben újra piacra dobja az 1,8 Turbo America-t 1,8 Turbo Quadrifoglio néven, mely már 165 lóerős. A hathengeres csúcsmodellnél sem hagyják annyiban a katalizátor beszerelésével járó teljesítménycsökkenést. Az új vezérműtengely, valamint befecskendező- és kipufogórendszer alkalmazásával, 12 lóerővel erősebb lett a 60 fokos hengerszögű V6-os. A teljesítmények növekedése miatt mindkét változatban áttervezték a felfüggesztést , World Touring Car Championship 1987es szezonban versenyzett az Alfa Corse 75 TURBO csoport.
Elég nagy erő volt ezekben az autókban-mintegy 320LE (239Kw324PS).
1988 ITC sorozatot Gianfranco Brancatelli nyerte,
1991 ITC versenyen másod helyen futott be Giorgio Francia.
1985-1992 között összesen 386.773 db-ot gyártottak.
Az Alfa Romeo 75 1992-ig maradt gyártásban, utódja a már első kerékhajtású Alfa Romeo 155 .
De ezt már az Alfa Romeo Automobiles SpA leányvállalata, a Fiat gyártotta…De azt mindannyian tudjuk…
… Az Alfa Romeo, nem követi - hanem vezeti a Trendet!
Smahó Viktória