Hírek

Új főnök az Alfa Romeo élén !!

Új főnök az Alfa Romeo élén !!

Német főnök az Alfa élén. 
 
A mai nap adta hírül az Fiat konszern, hogy Harald J. Wester, aki Fiat csoport technikai részlegének vezetője, és egyben a Maserati és Abart nagyfőnöke, átveszi az Alfa Romeo karmesteri pálcáját Sergio Carvero-tól. Wester az Alfa irányítása mellett az eddigi két másik posztján is pozícióban marad. 

A Fiat csoport vezetője, Sergio Marchione a következő szavakkal kommentálta az eseményt: A Maserati, az Abarth és az Alfa Romeo vezetésének és irányításának összevonásával az a célunk, hogy hangsúlyozzuk és egyensúlyba hozzuk a három márka egyedi értékeit a teljesítmény és a sportos karakterisztika szempontjából.  Harald Wester, aki már több fronton bizonyította markáns elkötelezettségét és ért el optimális eredményeket, reményeink szerint erős vezetői képességeket, alapos technológiai ismeretet és tudást fog hozni a projektbe, Sergio Carvero pedig kereskedelmi és technikai tudását kamatoztathatja majd új pozicíójában. 
 
A nyilatkozatból eképp az is kiderül, hogy az eddigi vezér, Carvero is marad a Fiat/Alfa kötelékében, mégpedig a hangzatos termékportfólió tervezési és termékkoncepcióval foglalkozó részleg élén. 

Harad J. Wester rövid önéletrajza:

1958 Február 26.-án született a németországi Linz am Rhein-ben, mérnöki diplomáját 1986-ban szerezte a Braunschweigi Egyetemen. Karrierjét a Volkswagen kötelékeiben kezdte a Wolfsburgi központban, ahol a kutatási és új koncepció részleg vezetéséig vitte, melyet  1991 és 1995 közt töltött be. Innen útja az Audi AG ingolstadti egységéhez vezetett. Itt 1999-ig az A2-es modell és a speciális járművek projektjeiért volt felelős. A következő lépés már a Ferrari S.p.a. volt, itt a termékfejlesztési részleg igazgatói posztját töltötte be egészen 2002-ig, amikor az osztrák-kanadai Magna AG.-hez igazolt, és a K+F és Technológiai divízió fejeként munkálkodott. Mostani munkaadójához, a Fiat csoporthoz 2004-ben csatlakozott, előbb a Fiat Automobiles, majd pedig az egész cég technikai (és K+F) igazgatója, mely pozíciót a mai napig is betölti. Jelen pozíciója mellé 2008-ban a Maserati, 2009 Januárjában pedig az Abarth legfőbb vezetői pozícióját is kiérdemelte. 
 
A hír mindenesetre több mint érdekes, több szempontból is. Túllépve a tényen, hogy Német vezetője lesz az Alfának (Amit az elfogultak bizonyára kissé szkeptikusan fogadnak) a Maserati és az Abarth „feltámasztása” kitűnő belépőnek tekinthető, és véleményünk szerint bizakodásra adhat okot. A három márka közös vezetés alá vonása pedig abba az irányba mutat, hogy vélhetőleg az Alfa Romeo sportos karakterét és jellemvonásait is mind jobban fogják hangsúlyozni, minden jelenlegi értékével együtt.
 
Forrás: Alfaromeopress