Hírek

Genf - kicsit másképp

Genf - kicsit másképp

Genf – kicsit másképp….

Sok cikk, hír, beszámoló és tudósítás szólt már a genfi autószalonról, különféle megközelítésben, szemszögből és koncepciótól vezérelve. Itt az idő hát hogy mi is ejtsünk pár szót, de nem csatlakozva az általános trendhez és irányvonalhoz, most is kicsit más motivációtól vezérelve szólunk az eseményről. Azt azért nem kerülhetjük el hogy a főbb vonalakat mindenesetre vázoljuk, de ezt csak az elején pár sorban érintőlegesen tesszük, és utána térünk rá arra ami talán az egyik legszebb csemege, és részletesen nem sok szó eset róla.
Lássuk tehát:
Az Alfa Romeo genfi standjának főszereplője kétségtelen ül a Giulietta első hivatalos bemutatkozása, melyet a néhány szerencsés (köztük mi is) kivételével a „halandó pórnép” most láthatott először önmaga valójában testközeléből. A szalonon öt modellt állítottak ki, két QV-t az 1750TBI erőforrás 235 lóéerős verziójával, két Distinctive modellt a 170 lóerős kétliteres dízeles erőforrással, és egy szintén 170 lóerős Distinctive kivitelt, ez utóbbiban viszont a benzines 1,4 MultiAir Turbo motor kapott helyet.
Megtalálható volt még továbbá a legendás 24HP és a már sokak által ismert és látott 8C Spider is,emlékeztetőnek íme pár korábbi kép a megénekeltekről a teljesség igénye nélkül:
Hogy a Mito-t és újdonságait miért nem említettük? Nos, ez egyszerű, mivel ez az amivel részletesebben foglalkozunk a következőkben. Mik is az újdonságok? Röviden:  TCT, DDCT és Blue&Me-TomTom. Ez eddig részben eléggé „kínai”, úgyhogy nézzük is, miről beszélünk.

Alfa TCT/DDCT
 
A legújabb fejlesztésű “Alfa TCT” – a legújabb automata dupla szárazkuplungos 6 sebességes váltómű szintén Genfben debütál az Alfa Romeo Mito-ban. Az FPT (Fiat Powertrain Technoligies) által fejlesztett és gyártott új részegység a szintén új 6 sebességes (C635) váltócsalád mechanikus tagjaként már bemutatkozott a 170 lóerős MiTo 1.4 MultiAir Turbo-ban. Most ezt a váltó félautomata típusát kombinálták a MultiAir motorokkal és a Start&Stop motorokkal alapfelszereltségként, miáltal a MiTo lesz az első olyan szériában kapható model mely ezzel az „együttessel” lesz kapható tavasztól. A látogatók megcsodálhatták a 135 lóerős verziójú 1.4 MultiAir Turbo az új TCT-vel és az opcionálisan rendelhető, kormány mögötti „fülekkel” való vezérléssel.
 
 
Az új egység alapkoncepciója a már ismert, gyakorlatilag párhuzamos, de két különálló váltóműből, és a hozzájuk tartozó kuplungból áll, ami lehetővé teszi a következő fokozat kiválasztását és kapcsolását, mialatt az előző sebességfokozat még aktív. Ezáltal a váltás szinte a két különálló kuplungszerkezet közti terheléscserére redukálódik, ami garantálja a megszakításmentes nyomaték és erőátvitelt.
 
A fejlesztésnek köszönhetően a konvencionális automata váltókhoz képest jóval kényelmesebb és sportosabb vezetési élményt biztosít egyrészt a gyorsabb váltási sebesség, másrészt a teljes és félautomata üzemmód közti választhatóság és a szinte minimális teljesítményveszteség miatt. Mindezek mellett a beszerzési, szerviz és fenntartási költségek csökkennek a fogyasztással egyetemben, hála a szintén bevezetett Start&Stop rendszernek. A csökkenés mintegy 10%-ra tehető a hagyományos hidraulikus nyomtékvezérelt automata váltóművekhez képest.
 
Ami különlegesség még, hogy a jelenleg kapható hasonló váltóművekhez képest, hogy az Alfa TCT kommunikál a jármű rendszerei közül a legtöbbel, úgymint kormánymű, fék és gyorsításkontroll, DNA kapcsoló, Start&Stop rendszer, ABS, motor és a dőlésmérővel ( ami a lejtő dölésszögét érzékelve aktiválja a kapszkodó üzemmódot vagy befolyásolja a Strat@Stop rendszert). A hivatalos sajtóanyag tovább taglalja még a száraz és az olajos (Wet) kluplungok közti különbségeket és előnyöket, de mivel ez nem akkora újdonság, így ezzel részletesen itt és most nem foglalkozunk. (csak ha külön igény lenne rá) :)
 
 

“Blue&Me–TomTom”

A Blue@Me-TomTom jóval több, mint egy egyszerű hordozható navigáció. Inkább mondanánk egy „infotelematikus” rendszer, ami egyesíti a praktikus használatot a gépjármű rendszereivel való integrációval. A rendszer Fiat csoport és a TomTom, az európai hordozható navigációk piacának vezető cége közti együttműködésének eredményeképp jött létre, és lett integrálva a Magneti Marelli sokoldalú Blue@Me rendszerébe.
 
A 4.3”-as színes érintőképernyő és az egyszerű de beszédes grafikus interfész segítségével lehet vezérelni magát a navigációt, a telefont, és a fedélzeti számítógép alapvető opcióit mint például a fogyasztási adatok.
 
A leírtakon túl Blue&Me-TomTom teljes integrációja valódi segítséget nyújt a biztonság területén, mivel kezelni a kormányon levő gombokról illetve hangvezérléssel is lehet, a középkonzolon való elhelyezése pedig könnyű elérhetőséget és olvashatóságot biztosít, az elektromos csatlakoztatás pedig az egység konzoljába van beépítve.
 
Ha ez még nem volna elegendő, akkor folytatásképp említsük meg azt, hogy más mobil egységhez hasonlóan ez is hordozható. A MiTo új egysége lehetőséget ad az úgynevezett „IQ útvonal” használatára, ami a közlekedés általános statisztikai adatai alapján kalkulálja a legjobb útvonalat tekintettel az utazás dátumára és időpontjára.
A Tom-Tom otthon webes kiegészítései segítségével a frissítések is könnyel elérhetők, valamint a „MapShare” funkció felhasználásával a begyűjtött információkat meg lehet osztani a már több miont 5 millió regisztrált Tom-Tom felhasználóval.
 
Összehasonlítva a hagyományos mobil navigációs egységekkel ez a berendezés képes a fedélzeti számítógép főbb adatainak megjelenítésére és kezelésére, úgymint:
 
  1. Üzemanyag gazdaságosság: valós idejű analízis az aktuális fogyasztásról, és tippek a kibocsájtás és a fogyasztás optimalizálására például a helyes sebesség megválasztásáról és az útviszonyoknak és útvonalnak legjobban megfelelő gyorsítási metódusról.
  2. Minden fontos útvonalinfó egy képernyőn, úgymint megtett út, fogyasztás és hatósugár.
  3. Figyelmeztetés a kifogyó üzemanyagról és ezzel együtt a legközelebbi benzinkúthoz vezető út megjelenítése.
  4. Az útvonal megtétele közben útba eső fontosabb állomások, mint például Alfa Romeo szakszervizek, LPG töltőálloások….stb.
  5. A mobiltelefon főbb funkciói is elérhetők a Bleu&Me-vel való csatlaokozás segítségével, gondolunk itt a képernyőn való tárcsázásra, hiváskezelésre, információs menüre, telefonkönyvre és hívásnaplóra.
 
Összegezve, a Blue@Me-TomTom az Alfa Romeo MiTo-ban egy gyors és új kommunikációs csatornát nyit meg a jármű segítségével, ami egyszerre ajánlja fel a vezetési stílus fejlesztésének lehetőségét a tökéletes biztonsággal és maximális kényelemmel együtt.

 

Forrás: alfaromeopress