Hírek

Neptun kistestvére

Neptun kistestvére


Alfa Romeo Mito for Maserati, avagy Neptun kistestvére
 
Alfa Romeo és Maserati. Két olasz autógyár, amelyek egymáshoz képest ugyan „más ligában játszanak”, de közös bennük, hogy mindkét márka óriási tradíciókkal bír és sportsikerekkel, szemet gyönyörködtető autókkal ajándékozta meg a világot. De mi közük egymáshoz azonkívül, hogy mindketten immár jó ideje a Fiat-csoport tagjai?
 
 
Korábban a Fiat 500-asból készült egy különleges „Ferrari széria” azzal a céllal, hogy azok a tehetős ügyfelek, akik egy időre szerviz miatt kénytelenek nélkülözni Ferrarijukat, ne maradjanak autó nélkül és egy „kis Ferrarit” kaphassanak cserébe. Szerintünk egy Ferrari tulajnak nem okozhat gondot, hogy másik autóval közlekedjen, nyilván más is áll neki a garázsban, de a gesztus mindenképpen példaértékű.
A Maserati esetében is hasonló volt az indíttatás, ezek a MiTo-k is kimondottan csereautó gyanánt készültek. 100 darabos limitált széria, kereskedelmi forgalomban nem kapható, csak Maserati kereskedések és szervízek vásárolhattak belőle.
 
Magyarország egyetlen hivatalos Ferrari és Maserati márkakereskedése, a Warm Up Kft. is rendelt egy példányt. Egyedi külső és felszereltség, a QV-hez képest borsosabb vételár. De pontosan mit is „kapunk” ettől az autótól?
 
 
Az alap a MiTo QV volt, az 1,4-es, 170 lóerős MultiAir turbómotort és a Dynamic fantázianevű elektronikus szabályozású futóművet is érintetlenül hagyták, a módosítások külső változtatásokat és apró díszítő kiegészítéseket jelentenek. A QV-t már szinte az összes autós szaklap tesztelte és alaposan kivesézte, így ennek részletes leírásától most eltekintenénk, inkább arra voltunk kíváncsiak, hogy a Maserati-féle kiegészítés mit tett hozzá az autóhoz.
 
A MiTo speciális Maserati Blu Oceano fényezést kapott, ami alapesetben csak a Maseratikhoz elérhető. A fotók nem adják vissza teljesen, de élőben nagyon különleges a sötét metálkék szín és kifejezetten jól áll neki. A világos bőr belsőt ugyanaz a Pelle Frau készítette, aki egyébként is a Fiat-csoport egyik „udvari” beszállítója. A küszöbök speciális króm díszlécet kaptak „Alfa Romeo for Maserati” felirattal, továbbá a középkonzolon a klíma kezelőgombjai mellett is helyet kapottt egy „Limited Edition” plakett, kétoldalt egy-egy Alfa és Maserati emblémával. A pedálok és mellette a taposólemez alumíniumból készültek, némi sportos hangulatot csempészve az egyébként inkább elegáns belsőbe. A hátsó lökhárító-diffúzor is kimondottan ehhez a típushoz készült, kissé érthetetlen módon azonban ezt nem fényezték színre, a sötétszürke műanyag kilóg az egyébként szép összképből. A másik bosszantó dolog, hogy a hátsó ülések hátulja nem kapott semmiféle takarást vagy kárpitozást, így a nyers fekete fémmel nézünk szembe, amikor kinyitjuk a csomagtartót.
 
 

A felszereltség teljes, minden benne van az autóban, ami csak elérhető a MiTo-hoz. Többek között automatikusan sötétedő belső tükör, digitális kétzónás klíma, ESP, fűthető és memóriás ülés, GPS, térdlégzsák, tolatóradar, bi-xenon fényszóró, USB csatlakozó és Blu&Me rendszer teszik kényelmesebbé az utazást.

 
Szerettünk volna egy Maseratit is a MiTo mellé állítani néhány kép erejéig, de a fotózás időpontjában „sajnos” csak Ferrarik álltak a Warm Up szervízében, így „be kellett érnünk” egy F430 Spider és egy 458 Italia társaságával, de ezt természetesen cseppet sem bántuk.
 
 
Az autó eredetileg Maserati kereskedések-szervízek számára készült, a Warm Up azonban az átvételt követően úgy döntött mégsem tartja meg és jelen cikk írásával egyidőben eladásra került. Külföldiek, autógyűjtők is érdeklődtek iránta, végül egy magyarországi magánszemély vásárolta meg. Fel fogjuk venni vele a kapcsolatot és a jövőben szeretnénk meghívni néhány találkozóra, hogy minél többen láthassák közelebbről ezt a különleges Alfa Romeot.
 
 
Ezúton szeretnénk köszönetet mondani a Warm Up szintén alfás szívű értékesítési vezetőjének, Papp Gábornak, hogy rendelkezésünkre bocsátotta az autót.
 
Pócsföldi Tamás (Tommi)